Historie značky Alfa Romeo před 2. světovou válkou

Historie této italské značky sahá až do roku 1906, kdy Alexandre Darracq založil svou automobilku. Jeho společnost se však dostává do finančních potíží a je převzata skupinou podnikatelů. Mění své jméno na Anonim Lombard Fabbrica Automobili (zkráceně ALFA). Druhá část jména se objevila až během první světové války, kdy vedení továrny převzal Nicola Romeo.

První vůz

Logo Alfa Romeo bylo vytvořeno v roce 1910 Romanem Cattaneem. Připojil červený křížek z milánské vlajky a znak rodiny Visconti, který zobrazuje agresivního hada, který polyká dítě. Výroba prvního vozu začala v roce 1910. Model 24 HP byl vyroben ve 300 exemplářích. Měl motor monobloku, to se vyznačovalo velice dobrým zrychlením a byl tak považován za velmi moderní na svou dobu. Motor, který produkoval 42 koní, mohl zrychlit vozidlo na 115 km/h.

Sportovní vozidlo

Prvním skutečným sportovním vozem značky bylo auto 40-60 HP. Jeho šestilitrový motor OHV měl ventily řízené pomocí dvou tlakových vačkových hřídelů v trupu. V rallye Parma-Bercetto (1913) je tento vůz na prvním místě ve své kategorii a v letech 1920-1921 vyhrál závody na trati Mugello. V roce 1914 byla navržena Alfa Grand Prix - auto, které splňuje nové předpisy a definuje maximální objem motoru 4,5 litru. Auto mělo motor se dvěma svíčkami na válec (Twin Spark).

První světová válka

Během první světové války továrnu ALFA převzal milánský průmyslník Nicola Romeo. Výrobní profil byl změněn na vojenský a Romeo byl přidán ke zkratce ALFA. Ve dvacátých létech Alfa Romeo pokračovala v různých závodech. Debutovaly také modely RL (1922) a její levnější a slabší protějšek RM (1923). V roce 1923 se poprvé objevil čtyřlístek na Alfa RL.

Velký úspěch

Největším úspěchem v tomto desetiletí byl model P2 vyrobený v roce 1925. P2 byl prvním vozem Alfy s mechanicky nabitým osmiválcovým motorem a dvěma karburátory na dně, tj. za kompresorem. Účast P2 na mezinárodní soutěži Grand Prix v roce 1924 a 1925 skončila vítězstvím na prvním Mistrovství světa. Bylo vytvořeno pouze šest kopií, ale díky tomu právě tento model přispěl ke vzniku legendární italské značky. Koncem dvacátých let minulého století se objevil také lehký model 6C.

V roce 1932 se stává vlastníkem značky Ústav pro obnovu průmyslu. Pak je také rozhodnuto o odstoupení ze závodů. Neoficiálně však modely Alfa Romeo začínají konkurovat Ferrari. Na trhu se objevil nový osmiválec 8C a sportovní modely typu B a C i P3. Zavádí se také masová výroba a vyrábějí se první nákladní vozy i autobusy.

Kontaktujte nás