Historie značky Chevrolet

Chevrolet Motor Company byla založena v roce 1911. V té době byla většina vozidel luxusním zbožím, které si jen málokdo mohl dovolit. Za 100 let společnost Chevrolet vyrobila přes 215 milionů aut, z nichž asi 60 milionů je stále na silnicích.

Koňská síla

William Durant se narodil v roce 1861 a v 90. letech začal mít první úspěchy v prodeji koňských kočárů. Podnik se začal rozvíjet tak dobře, že se brzy rozhodl vyzkoušet si výrobu automobilů a založil Buick Motor Co. Během několika let vytvořil několik dalších značek - Cadillac, Oldsmobile a Oakland. V roce 1908 založil další společnost, která spojila všechny dosavadní. Takto vznikly budoucí General Motors.

Spřátelil se tehdy se švýcarským závodníkem Louisem Chevroletem, kterého najal, aby ve spolupráci se svou kamarádkou Etienne Planche vytvořil design luxusního šestiválcového vozu. Výsledkem jejich práce byl model Classic Six, na kterém bylo umístěno příjmení Chevrolet. A tak 3. listopadu 1911 byla společnost Chevrolet Motor Company zaregistrována ve Flint v Michiganu.

Po sporu s Williamem Durantem v roce 1913 opustil společnost Louis Chevrolet. Usadil se v Indianapolis a stal se legendou těchto závodů. Švýcar v roce 1941 zemřel. Durant tehdy řekl, že jeho cílem budou nové cenově dostupné auta. Takto byl vyroben model Chevrolet 490, který měl konkurovat Fordu T. Poté začala expanze mimo USA. V roce 1917 představil Chevrolet první motor V8 a poté zkonstruoval svůj první lehký nákladní automobil.

Dvacátá léta

Ve 20. letech 20. století začala společnost Chevrolet investovat v Evropě - zpočátku v Dánsku a Belgii. Další továrny se začaly zakládat v Polsku, Německu a Velké Británii. Expanze způsobila, že v roce 1927 zaujal Chevrolet přední pozice žebříčku prodeje a sundal z něj i Ford, navíc v téže roce vygeneroval milion aut. Důležitou postavou se stal Harley Earl, který vedl nové ateliér umění a barvy stylu a designu koncernu General Motors a byl jedním z nejdůležitějších automobilových designérů 20. století.

Chevroletu se podařilo přežít hospodářskou krizi ve 30. letech. Během druhé světové války se Chevrolet zaměřil hlavně na výrobu nákladních automobilů. V roce 1950 používal v automobilech automatickou převodovku a o pár let později vytvořil motor s malým blokem V8. V příštím desetiletí se objevily modely Corvette a Camaro. Chevrolet Corvair byl také vybaven motorem namontovaným vzadu.

Sedmdesátá léta byla výzvou kvůli palivové krizi a finanční recesi. Na konci tohoto desetiletí, v roce 1979, dosáhla společnost úrovně 100 milionů vyrobených vozidel. V roce 1983 představil Chevrolet novou generaci Corvette. V roce 1992 bylo vyrobeno milion kopií tohoto vozu. Ve stejném roce oslavila Camaro své 25. narozeniny. Opětovné působení na evropských trzích byl úspěch a akvizice Daewoo Motors společnosti General Motors v roce 2001 umožnila získat přístup k evropské maloobchodní síti a silné výrobní základně. Od té doby bylo představeno několik nových modelů. Mezi nimi i Chevrolet Volt, který byl začátkem nové éry elektrických vozidel s rozšířeným dosahem.

Za posledních 100 let slavný „motýlek“ společnosti
Chevrolet vyzdobil více než 215 milionů aut, z nichž asi 60 milionů je stále na vozovkách. Nový osobní vůz, užitkové vozidlo nebo crossover Chevrolet najde nového kupujícího každých 7 sekund v jedné ze 140 zemí a v posledních letech Chevrolet pokořil i mnohé prodejní rekordy.

Kontaktujte nás