Historie značky Toyota
Toyota je v současné době jedním z největších výrobců automobilů na světě. Zpočátku se stejně jako jiné společnosti v tomto odvětví vůbec nepodílela na výrobě automobilů.

Tenkrát v Japonsku
Síla značky Toyota je spojená s osobou Sakichi Toyody, která přispěla k revoluci japonského textilního průmyslu, a je také prací jeho syna Kiichira, který ho podporoval v jeho činnostech. Počátky jejich textilního podnikání začali roku 1885. Je potřeba poznamenat, že Sakichi Toyoda byl fascinován stroji již od útlého dětství. Nejprve patentoval dřevěnou tkalcovskou dílnu a poté postavil automatický stav. V roce 1918 zaregistroval společnost Toyoda Spinning and Weaving Co. Ltd zabývající se tkalcovstvím. Zemřel v roce 1930 a pět let po jeho smrti vstoupili v platnost takzvané „Toyota Maxims“, což jsou standardy řízení, které platí dodnes.
Sakichiho syn Kiichiro se také zajímal o mechaniku. Hodně cestoval a po pobytu v Evropě a Americe, rozhodl, že společnost bude vyrábět automobily. V roce 1933 tak bylo v tkalcovské továrně zřízeno automobilové oddělení. Dalším impulsem pro akci byla skutečnost, že v té době byl v Japonsku trh s automobily stále ještě relativně malý.
V roce 1933 byl postaven šestiválcový motor o objemu 3,4 litru. O dva roky později se konečně objeví první vůz, který je označen symbolem A1. Společnost také začala vyrábět nákladní vozidla a autobusy, ale stále se zaměřuje na zlepšování osobních automobilů. Brzy bylo první vozidlo nahrazeno modelem AA. V roce 1937 se představenstvo rozhodlo založit novou společnost - Toyota Motor Co. s.r.o. Poté se objevilo nové logo společnosti, písmeno T symbolizují tři ovály a celek skládající se z osmi prvků, které zajišťují prosperitu.
Navzdory krizi způsobené vypuknutím druhé světové války pracuje Toyota na malém autě, které by mohlo motorizovat Japonsko. V roce 1947 byl tedy model SA dokončen s objemem motoru 1000 až 1500 ccm. Auto bohužel nebylo příliš populární. Společnost to vrhlo do finančních problémů a Kiichiro Toyoda se vzdal své funkce prezidenta. Taizo Ishida převzal velení nad společností.
Na přelomu 50. a 60. let došlo k obratu. Během několika let začala společnost modernizovat své závody a vyráběla stále více vozidel. V roce 1952 činila výroba 14 000 automobilů ročně. Toyota Crown byla vytvářena od roku 1955 a benzínové i naftové motory R4 a R6 byly použity k pohonu vozidla v několika variantách karoserie. Model Crown měl také pohon zadních kol.
Dva roky po Crownie, začal prodej Corony. Auto bylo také k dispozici v mnoha stylech karoserie, jako je sedan, kombi, kupé a pick-up. Pod kapotou jsou jednotky R4 s kapacitou 1,0 až 2,4 litru. Teprve až v osmé generaci byl pohon přenesen na přední kola.
Celosvětový trh
Toyota otevírá své pobočky v Kanadě, USA a Brazílii. Dánsko bylo první evropskou zemí, kam se tato auta dostala. Byl zaveden nový systém řízení, který mimo jiné předpokládal přizpůsobení objemu výroby aktuální situaci na trhu.
Dalším milníkem je příchod modelu Corolla v roce 1966. Zpočátku byl pohon zodpovědný za jednotku 1,1 litru a 52 HP, poté se zvýšil na 68 HP a 77 HP. V letech 1983 - 1987 je vytvořena jeho pátá generace, která se těší velké oblibě a mnoho kupujících našlo zejména verzi s motorem 1,6 a výkonem 90 k.
1970 je rokem debutu modelu Carina. Vůz byl původně čtyřdveřovou verzí Toyota Celici a postupem času se stal sesterským modelem Toyota Corona. V roce 1973 debutoval Starlet - malé městské auto, které pohánělo jednotky 1,0 a 1,2 litru. Vozidlo mělo přední motor, pohon zadních kol a těšilo se velké oblibě. Objevují se také další generace Celica a na konci desetiletí se objeví sportovní Supra.
V roce 1982 se společnost Toyota Motor Company a Toyota Motor Sales sloučily a vytvořily společnost Toyota Motor Corporation. V té době Toyota představovala 40% japonského trhu. O dva roky později se také podařilo vytvořit společnost se společností General Motors - The United Motor Manufacturing Inc. V Americe měl být model Camry, který měl premiéru v roce 1983, úspěšný a značka Lexus vytvořená v roce 1989 měla taktéž pomoci. Toyota RAV4 patřící k SUV byla vytvářena od roku 1994 a model získal čtyři generace.
Další důležitou událostí je debut Priuse v roce 1997 - první sériově vyráběné hybridní auto. První generace byla poháněna spalovacím motorem o objemu 1,5 litru a 58 HP a elektromotorem dodávajícím 40 HP. V současné době je na trhu k dispozici třetí verze modelu.
Rok po debutu Priuse se objeví Toyota Avensis, která je nástupkyní Cariny E. V současné době máme na trhu k dispozici třetí generaci vozidla. Poté v roce 1999 debutuje model Yaris - malé městské auto, které funguje v Japonsku pod názvem Vitz. Ze segmentu městských vozů stojí za zmínku také model Aygo, který debutoval v roce 2005 a byl vyvinut společně se skupinou PSA. Druhá generace automobilů byla vytvářena již od roku 2014.
Mezi další oblíbené modely patří Toyota Auris už od roku 2007. O tři roky později prošel faceliftem a v roce 2012 vstoupila na trh druhá generace. V roce 2009 se v nabídce objevil minivan Verso, který stylisticky odkazuje na Toyota Avensis III.