Systém start-stop

Má za úkol snížit emise CO2 od doby zavedení normy Euro5 a snížit spotřebu paliva. Tento způsob má ale dvě strany mince, pokud s autem jezdíte převážně po dálnici start-stop pomalu nevyužijete a neušetří prakticky nic. Naopak pokud po dlouhé jízdě zastavíte například na čerpací stanici, systém nemilosrdně vypne motor a nejvíce utrpí turbodmychadlo bez šance se jakkoliv dochladit. V dlouhých městských kolonách dává celý systém mnohem větší smysl, zde doopravdy dokáže nějaké palivo i emise ušetřit.

Většina řidičů tento systém v lásce nemá, někteří jej nenávidí, část jen tiše toleruje ale asi nikdo by ho přímo nedoporučil. Bohužel si ale sami nemůžeme vybrat zda start-stop v autě chceme nebo ne. Nelze ho ani trvale vypnout, musíme tak učinit po každém nastartování a to i v případě takových automobilek jako jsou Ferrari, Porsche a Lamborghini. 

Dokáže být i velmi nepříjemný, modelovou situací může být například příjezd z vedlejší silnice. Řidič přibrzdí v křižovatce, aby se rychle rozhlédl, auto už vyhodnotilo, že zastavil a vypíná motor, čímž znemožňuje rychlé rozjetí. Než vozidlo opětovně nastartuje, přibližující se vůz na hlavní, jedoucí rychlostí 90 km/h už stihne urazit deset až čtyřicet metrů a při vjezdu na hlavní silnici řidičům vzniká nebezpečí.

Nové motory jsou na systém start-stop konstrukčně koncipované, zvládají častější starty díky silnějším startérům a lepším rychlo dobíjecím autobateriím s vyšší kapacitou. Zapotřebí je i olej s nízkou vyskozitou, při vypnutém motoru totiž neběží čerpadlo a olej stéká zpět do vany, proto se musí dostat co nejrychleji zpět, aby motor začal zase mazat. 
Není ani dobré napodobovat v křižovatkách systém start-stop startováním a vypínáním motoru klíčem u aut, které jím nejsou vybaveny startováním klíčem, tyto agregáty nejsou konstruovány na časté starty a výrazně tím zkrátíte životnost.