DPF Filtry

Repase DPF, FAP fitru, filtru pevných částic

Proces repase ( regenerace ) filtrů probíhá v profesionálním stroji, kde je podtlakem vymýván a následně vysušen. Tento proces se opakuje a nejpozději do 24 hodin je filtr vyčištěn a připraven pro zákazníka i s protokolem před a po čištění.

Obnova na 99% účinnosti

Záruka 12 měsíců

- bez řezání - zachování integrity filtru

- bez hoření - odstranění usazenin - uchování drahých kovů

- bez chemikálií 

- bez svařování

Repasujeme také filtry na nákladní vozidla, autobusy, stavební a zemědělská technika .

 

Filtr pevných částic (často DPF – Diesel Particulate Filter) je zařízení odstraňující karcinogenní, velmi jemné prachové částice z výfukových plynů vozidel s naftovým motorem. Systém funguje na principu zachytávání pevných částic (PM – Particulate Matter) na porézním materiálu poloprůchodných kanálků filtru. Filtr je čištěn spálením sazí zachycených sítkem – úplným nebo na částice menší, které sítkem projdou – vysokou teplotou, které je dosaženo dvěma způsoby, pasivní nebo aktivní regenerací.

Filtr je často používán pro dosažení příslušné úrovně emisí ve spojení s úpravou výfukových plynů technologií EGR, kde může být kombinován s DOC (Diesel Oxidation Catalyst).

 

 

Pasivní a aktivní regenerace

  • Pasivní regenerace – probíhá samovolně vždy, když pracovní podmínky motoru odpovídají teplotám výfukových plynů přibližně 350–500 °C a teplota uvnitř DPF tak umožní hoření zachycených částic. Takovéto provozní podmínky odpovídají režimu konstantně vyššího zatížení motoru (setrvání motoru ve vyšších otáčkách a vyšším zatížení po delší dobu), například při jízdě po dálnici.
  • Aktivní regenerace – probíhá po 300–1000 km, pokud nenastala možnost pasivní regenerace (tj. např. v městském provozu) a filtr se blíží svému naplnění. Teplota výfukových plynů je uměle zvýšena na asi 600° C – používá se k tomu změna časování vstřiků motoru v kombinaci s vyšším množstvím paliva, aditiva, která podporují hoření nebo dokonce speciální dávkovací zařízení paliva po dobu regenerace do výfuku před filtr.

 

Mnozí řidiči tak filtr pevných částic z vozu demontují. Vůz pak někdy i nadále plní(?) emisní limity a projde STK.  Také je možné filtry repasovat, jak u specializované firmy, tak i podomácku, což je ovšem údajně velmi nebezpečné (filtr obsahuje karcinogenní částice, které se tak v mnohem koncentrovanější podobě dostávají místně do vzduchu a eventuálně i do odpadních vod.

Vůz bez funkčního filtru pevných částic do ovzduší vypouští až o 90 procent více sazí a dalších rakovinotvorných částic. Tyto částice tvořené sírany, dusičnany, solemi a kovy zvyšují výskyt rakoviny při vdechování až o 40 procent. Po tom, co vyletí z výfuku, vzduchem putují ty největší několik hodin, ty nejmenší i několik týdnů.



Repase DPF filtru - užitkové vozidla

Zabýváme se repasí DPF, FAP,  filtrů. Jsme vybavení moderními stroji na čištění DPF filtrů. Filtr…

Skladem  
Repase DPF filtrů - Osobní auta

Zabýváme se repasí DPF, FAP,  filtrů. Jsme vybavení moderními stroji na čištění DPF filtrů. Filtr…

Skladem