Olejová čerpadla

Provádíme opravy olejových čerpadel pro motorizace 2.0 TDI 103kW + 125kW montováno ve vozech těchto značek:

VW Passat 3C     -kod BMP,BMR,BKP -motory PD/rok výroby 2005-2008/, CBAB,CBBB -motory CR /08-10/ 

 

VW Sharan/Alhambra   -kod BRT /rok výroby 2006-2010/

Škoda Superb I   - kod BSS /rok výroby 2006-2008/

Škoda Superb II   -kod  BMP,CBBB /rok výroby 2008-2010/

Audi A4,A6,Q5     -kod BLB,BPW,BNA,BRE,BRF,BVF,BVG,BVA,BRD,BPG- motory PD /rok výroby 2005-2008/

                            -kod CAGA,CAGB,CAHA,CAHB- motory CR/rok výroby 2009-2010/

 

Olejové čerpadlo s vyvažovacími hřídeli je uloženo pod motorem v olejové vaně a zde je poháněno ozubeným soukolím přímo z klikové hřídele nebo řetězem. Tyto čerpadla se od sebe neliší, pouze pohonem, ale princip je u obou stejný. V modulu olejového čerpadla jsou dvě vyvažovací hřídele, které mají za úkol tlumit rázy motoru a jedna z těchto hřídelí má v sobě vyfrézován otvor, kde je uložen imbusový šroub, který pohání olejové čerpadlo. Výrobce techto modulů olejových čerpadel, ale opomenul kvalitu imbusového šroubu a materiál uvnitř vyvažovací hřídele kde dochází zhruba v rozmezí po ujetí 150-250tis k opotřebení hran imbusového šroubu a uložení ve vyvažovací hřídeli. Tato závada se projeví tak, že olejové čerpadlo ztratí trvalý pohon při nastartovaném motoru a přestane tlakově rozvádět mazání po motoru. Jakmile zjistíte že na přístrojové desce začne problikávat červená kontrolka olejničky nebo přímo svítit je nezbytně nutné vypnout motor a v jízdě již nepokračovat, jinak hrozí zadření turbodmychadla (cca 1minuta bez tlakového mazání) a poškození celého motoru ( přidření klikové a vačkové hřídele cca 5-10minut). U poškození protočení imbusového šrouby neřešte opravu pouze vyměnením imbusového šroubu, který se běžně prodává cca za 100kč v originálním servise VW. Materiál originálního šroubu je se značně měkkého materiálu, a hrozí opětovné protočení po cca 1000-5000km. Také není nutné ihned kupovat celý modul vyvažovacích hřídelí a olejového čerpadla, který se běžně prodává ve VW za cca 28000kč, ale můžeme Vám modul opravit a závada se Vám již nikdy nebude opakovat.

Oprava spočívá ve zvětšení díry ze 6mm na 10mm ve vyvažovací hřídeli na cnc počítačem řízeném stroji, který je přesný na setiny mm a použitím materiálu s nejkvalitnější nástrojové oceli a následném zakalení pro získání požadované tvrdosti. Do takto upravené hřídele se vloží nový imbusový šroub, který je naprosto přesně uložen a následně vyvážen a usazen na střed hřídele. U takto opravené hřídele již nehrozí protočení ani opotřebování imbusového šroubu.

Je dobré pokud vlastníte jedno z vozidel ,které je napsáno v horní části tohoto článku, nechat si preventivně čerpadlo zkontrolovat případně i vyměnit a předejít tak nezvratnému poškození turbodmychadla případně i celého motoru. Ušetříte tak nemalé peníze za poškozený motor, kde částky zpravidla přesahují hodnotu vozidla a problémy, s odtahem vozu.

Pro naše zákazníky máme již nachystáné vyvažovací hřídele zrepasované přímo na výměnu a připravené k montáži, tak aby vše bylo co nejméně časové náročné. 

Cena takto opravené vyvažovací hřídele je 4500kč bez dph.

Více info na tel. 722 949 566


Hřídel olejového čerpadla

Zabýváme se repasí vyvažovací hřídele olejového čerpadla koncernových automobilů VW, Škoda, Seat,…

Skladem